20100327

Ayuh Bakar Utusan Malaysia Jika Terus Tipu Melayu....


Beberapa telah memberi komentar 'panas' atas tindakan pencatat dan rakan-rakan AMK Johor membakar Utusan Malaysia semasa di Mersing ,Segamat. lainnya. Sehingga tadi semasa perasmian PERKASA, Datuk Ibrahim Ali masih memainkan isu membakar Utusan Malaysia.

Nampaknya wartawan Utusan terpaksa mengunakan Ahli Parlimen UMNO untuk menyelamatkan akhbar mereka agar tidak dibakar lagi. Mungkin juga Utusan berharap ada yang gentar. Adakah rakan-rakan gentar ???

Maka pencatat berjanji hari ini pencatat tidak akan membakar akbar Utasan hari ini. Tetapi hari ini sahaja, esok dan seterusnya pencatat tidak boleh berjanji. Bergantung dengan 'arahan' editor Utusan itu sendiri.

Jika terus memfitnah dan membawa berita hina keji lagi pimpinan Pakatan Rakyat. 'Majlis' lebih besar akan berlaku untuk membakar Utusan.

Sementara itu semasa diberi 'microphone' di majlis PERKASA, Tun Mahathir berkata, UMNO bukan lagi wadah melayu. Pencatat enggan mengupas lebih lanjut kerana pekara itu sepatutnya telh diketahui oleh Tun sejak dahulu lagi.

Sementara di majlis tersebut Ibrahim Ali sekali lagi memperlekehkan wadah berita internet paling popular dinegara, Malaysiakini. Dan beliau minta orang melayu terus menyokong Utusan Malaysia mungkin kerana Utusan telah banyak berjasa kepada beliau.

Pencatat enggan mengulas lanjut komentar Ibrahim Ali itu kerana beliau sedang bermusuh dengan ramai ahli politik dan bloggers. Termasuk Khairi Jamaluddin , kerana ramai anak muda melayu lebih percayakan Ibrahim dari Khiri kini.

Pencatat merayu kepada AMK semua, bawalah akbar baru mahupun lama ke Ulu Selangor jika bertandang kesana. Kita baca bersama-sama, jika kepalsuan terus berlaku. Usaha menunggu lama, pembaca boleh membakarnya dalam apa jua majlis Pakatan Rakyat.

No comments:

Post a Comment