20100310

Felda Terus Menjahamkan Bangsa Peneroka

Harapkan pagar, pagar makan padi.

Itu ungkapan yang bersesuaian kepada pihak polis apabila Presiden Persatuan Anak Peneroka Kebengsaan (ANAK) iaitu Sdr. Mazlan Aliman ditahan polis kerana membuat laporan polis terhadap kerakusan dan penipuan Felda semalam.

Tidak cukup menipu peneroka, pembela peneroka ditahan atas tuduhan yang belum diketahui. Pencatat percaya tangkapan itu bertujuan menakut-nakutkan beliau, Pakatan Rakyat dan ANAK.

Kegusaran Felda kian memuncak sejak Tuan Haji Suhaimi Said memperjuangkan hak peneroka untuk mendapatkan geran tanah. Tidak ramai peneroka tahu geran tanah yang mereka perolehi hasil pengorbanan Hj Suhaimi sehingga ditahan ISA.

Begitu juga dengan pengorbanan Srd. Kamil di Negeri Sembilan dalam usaha mempejuangkan nasib peneroka. Beliau dimusuhi sehingga dianggap penjenayah oleh Felda.

Dalam siri jelajah ANAK diseluruh negara dari tahun 90'an hingga hari ini . Felda terus rakus menjahamkan peneroka dan terus memerah hasil peneroka. Ia berlaku dari penaman hingga mencuri isi rong sawit. Majoritinya dimanipulasi oleh Felda.

Felda tidak sedikitpun rasa malu dan bersalah terhadap segala penipuan. Penipuan gred adalah amalan biasa setiap hari oleh Felda. Jika pencatat menipu, kenapa ANAK tidak disaman hingga hari ini ?.

Najib Razak dan Felda hanya mampu bertempik dihadapan wartawan sahaja.

No comments:

Post a Comment