20100325

DUN Titi Tinggi : ' Telur ' Najib Berjaya Dipicit Yip

ADUN Titi Tinggi, Yip Sun Onn telah menarik balik surat peletakan jawatannya lewat petang semalam, melalui SMS kepada Speaker DUN Perlis, Datuk Yazid Mat. Ia bermaksud Yip telah berjaya dalam ugutannya kepada Perdana Menteri dan Menteri Besar Perlis.

Pencatat percaya habuan yang bakal diterima lebih berbaloi dari apa yang Yip terima sebagai Exco. Ini perlihatkan Datuk Seri Najib Razak takut pada ugutan Yip.

Seluruh jentera UMNO-BN bergegas ke Titi Tinggi bukan untuk merayu undi tetapi memujuk dan berjanji kepada Yip dengan pelbagai ugutan, projek dan janji palsu. Sama seperti pilihanraya kecil yang lain.

Ternyata UMNO-BN gentar untuk bertanding dalam piliharaya kecil walaupun DUN Titi Tinggi adalah kubu kuat BN. Malah pemerhati politik tergelak dengan apa yang berlaku pada MCA dan BN Perlis.

Walaupun Pakatan Rakyat atau PKR tidak kesampaian untuk bertarung di DUN Titi Tinggi. Tindakan memujuk dan menarik balik surat perletakkan jawatan hanya melalui SMS bererti 'telor' Najib Razak semakin terkucil.

Permerhati politk berkata, "telur Najib telah dipicit oleh Yip dan Najib telah terkucil". Kita akan lihat Najib akan terus dipicit 'telur'nya lagi dan lagi.

Apa yang pasti nasib Yip untuk bertanding PRU akan datang 99% tidak dicalonkan lagi. Kecuali Yip berjaya memicit 'telur' Najib sekali lagi.

No comments:

Post a Comment