20100317

Galas Harapan Marhaen Bagi Musnahkan Kejahatan

Sidang Dewan Rakyat telah bermula, pelbagai andaian dan penganalisis mula membuat andaian. Tempohari bekas ahli PKR ingin mencari tumpuan kononnya akan berlaku sautu letusan politik.

Pencatat yakin marhaen dan rakan-rakan mahukan pembelaan dan bukannya kejutan ataupun berita gempar.

Pencatat merasakan kenyataan gimik itu hanya omong-omong untuk menutup malu setelah dipecat dari parti bukannya memperjuangkan hak rakyat. Pencatat merasakan ahli parlimen tersebut tersasar dari tujuan asal dan mandat sebagai ahli parlimen.

Tugas ahli perlimen ialah menentukkan dasar negara dan arah tuju anak bangsa serta menunaikan hak sesama rakyat. Jika inginkan populariti, gelanggang Dewan Rakyat bukannya tempat yang sesuai.

Kita usah terperdaya dengan kenyataan yang dengkal itu. Disebutnya pimpinan PKR sebagai 'firaun-firaun kecil' sedangkan dahulunya dirayu dipujuk agar dipilih sebagai calon PKR.

Setelah mendapat kerusi dan gaji lumayan dari undi rakyat. Parti dikhianati dan amanah pengundi diabaikan.

Pembaca adalah rakyat yang prihatin, usah goyah dengan percakaran di MCA, berkuburnya MIC dan Gerakan. Parti hanya landasan memperjungkan sesama anak-bangsa. Yang rebah adalah hukum karma setelah mendusta.

Teguh dengan janji Tuhan bahawa amalan yang baik dan tindakan yang murni ganjarannya sangat hebat. Hanya siapa dikalangan kita teguh menghadapi cabaran dan rintangan.

No comments:

Post a Comment