20100323

DUN Perlis : Sholat Hajat Membuahkan Hasil Pertama

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Titi Tinggi dari MCA, Yip Sun Onn telah menghantar surat peletakan jawatannya kepada Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN), Datuk Yazid Mat semalam.

Ia bermakna DUN Titi Tinggi meniti sumpahan pertama Sholat hajat yang dilakukan oleh muslim Pakatan Rakyat terhadap kekuasaan Allah terhadap kejahatan UMNO dan BN.

Menang atau kalah ia pekara kedua. Ia menunjukkan UMNO-BN sedang didalam kehancuran. Jika UMNO-BN menang, wang puluhan juta dan janji palsu billion ringgit berbaloi.

Jika kalah, ia pekara yang sewajarnaya. Sepatutnya kerajaan BN telah tumbang pada PRU ke-12 yang lepas. Pelbagai tektik kotor yang menymbang kemenangan UMNO-BN

Pencatat merasakan, seluruh rakyat tidak yakin PKR akan menang jika berlaku pertandingan di DUN tersebut. Namun ianya bukan mustahil, walaupun rekod sebelum ini tidak menyebelahi PKR disitu.

Pencatat ingin mengimbas kembali sejarah PRU ke-12 dan dibeberapa pilihanraya kecil. PKR dan Pakatan rakyat bukan sahaja memang dibanyak kerusi. Malah banyak kejutan telah berlaku.

Ia memaksa UMNO mengeluarkan wang yang banyak untuk merampas kembali DUN Perak dan dengan keji melobi wakil rakyat dan ahli parlimen Pakatan Rakyat.

Kalah, belum pasti. Tetapi keyakinan pencatat sangat tinggi bahawa juara rakyat adalah milik pejuang ulung dan parti yang lebih tulus. Patakan Rakyat tetap juara.

No comments:

Post a Comment