20101230

N5 : Pakej 5N Gempur Barisan Nasional

Kini semua jentera kerajaan Barisan Nasional (BN) tertumpu ke DUN Tenang terutama FELDA, JKR dan Kementerian Kebajikan Masyarakat. Tidak ketinggalan Kerajaan Negeri Johor.

Sudah tentu mereka sedang berkira-kira wang rakyat mana yang akan dislahgunakan untuk dijadikan umpan kepada pengundi DUN N5 Tenang.

Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia pula memberi amaran khususnya kepada Pakatan Rakyat usah berkempen awal. Agenda biasa yang dimainkan oleh SPRM setelah larangan bendera lain termasuk KEADILAN dilarang digunaakan semasa berkempen.

Strategi mereka BN sama seperti yang lepas, janji projek ratusan dan puluhan juta kemudian menabur wang kepada penduduk sekitar Segamat khususnya DUN N5.

Pemuda Pakatan Rakyat akan melancarkan jentera gera gempurnya 1hb Januari 2011, Sabtu ini bagi mengempur pembohongan juak BN.

Sudah tentu fokus utama mereka kepada kawasan peneroka FELDA yang merupakan pengundi tertinggi. Pengundi cina dan India yang dikatakan undi penentu.

Secara luarannya Pakatan Rakyat yang dijangkakan PAS dicalonkan dilihat sebagai 'Underdog' untuk menang. ia merupakan kedudukan boleh dikatakan selesa.

Pemuda Pakatan Rakyat telah memulakan beberepa perjumpaan dan perbincangan awalan bagi mengatur strategi. Pemuda KEADILAN pula membincangkan kerumitan yang bakal dihadapi.

Maka pencatat merumuskan ia merupakan PRK DUN N5 merupakan kerja bersedia untuk mengulangi kekalahan PRU lepas.

Faktor ahli dibeli untuk lompat, gengster diupah untuk provokasi, sepanduk dicantas, pengundi diberi wang tunai, SPR berat sebelah dan pengumun projek mega telah dikenal pasti untuk ditangkis.

Tempoh 8 hari untuk berkempen menunukkan BN gentar untuk berhadapan dengan Pakatan Rakyat. Namun pencatat tidak nafikan tidak mustahil satu kejutan akan berlaku di N5 nanti.

Rakan-rakan dan BN agak risau dengan strategi kali ini. Pencatat hanya bole mengulas, kita tunggu dan lihat. Sudah pasti ada kelainan kali ini.

Tentu pembaca ingin mengetahui apa isikandung formula 5N, insyallah 1hb akan diumumkan.

No comments:

Post a Comment