20101020

Usah Gelar 5 katak Bangsat, Sekadar Konsensus Bebas ?

Lima ahli parlimen bebas ini membidas Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengenai bajet Alternatif 2011dengan berkata, Konsensus Bebas berasa kesal Ketua Pembangkang tidak membuat penilaian menyeluruh bagi Belanjawan 2011, tetapi hanya sekadar mengupas beberapa perkara tertentu untuk menaikkan profil politiknya yang semakin tenggelam.

Dengan bangga juga dikatakan mereka menyokong Bajet 2011 ciptaan skrip UMNO untuk menyedapkan cerita disebalik allowence khas dari undi PKR dan allowence melompat.

Mereka dikatakan telah menerima jutaan ringgit atas lompat bergaya dan menyokong juak UMNO.

Dengan muka tidak malu menerima pendapatan hasil susah-payah jentera Pakatan Rakyat dan undi daripadanya sebelum ini, mereka terus menyerang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Dipersada politik tanahair, pencatat yakin juak akar umbi UMNO sendiri enggan berkawan dengan mereka. Mungkin juga mereka beranggapan UMNO akan beri mereka seat untuk PRU akan datang.

Agak kasar jika pembaca mengelar mereka '5 katak bangsat'. Terutama yang berlakun dengan kopiah, kononnya pengamal Sunnah Nabi.

Jika mereka mengelarkan diri mereka, 'Konsensus Bebas'. Adakah pembaca bersetuju ? PRU-13 dimanakah arah meraka pula. Kita nantikan apa percaturan mereka.

Mungkin juga habuan yang dikatakan oleh umum daripada UMNO cukup untuk mereka makan tujuh keturunan.

Mereka berlima sahaja yang mengetahuinya....

No comments:

Post a Comment