20101002

Galas : Tengku Razali Terus Sindir UMNO

Pilihanraya Kecil DUN Galas memperlihatkan UMNO-BN dalam keadan sangat tertekan. walaupun UNMO Kelantan telah mempunyai Ketua Perhubungan Negeri tetapi UMNO melantik Tengku Razali Hamzah sebagai Pengarah pilihanraya kempen BN.

Agak mengelikan hati apabila Tengku Razali memberi respon "Rakan, rakan, saya tidak berkata ya ataupun tidak. Saya akan menjelaskan berhubung Galas apabila saya pulang ke Malaysia,”

Ia memberi isyarat kepada Tan Sri Muhyiddin Yassin bahawa jangan membuat keputusan tanpa berbincang.

Sebelum ini sindirian juga dilakukan kepada tokoh politik negara itu bahawa akan dilantik sebagai calon di DUN Galas kelak.

Terdapat juga desas-desus kelompok Perkasa yang dijaja oleh Datuk Ibrahim Ali akan menghantar 'calon test' dalam pilihanraya kecil itu.

Pencatat melihat PRK DUN Galas akan memecah-belahkan lagi BN kelantan. Namun pencatat menyeru semua ahli dokongan Pakatan Rakyat usah terperdaya dengan perbalahan sesama BN-UMNO.

Seperti diketahui umum BN-UMNO adalah parti menjahamankan bangsa sendiri. Rapatkan jentera dan bentuk pasukan yang mantap untuk terus ke Putrajaya. Ayuh bersatu.

No comments:

Post a Comment