20101023

UMNO : Biadap Pada BN Terutama MCA

Diketahui umum Perhimpunan Agung UMNO sedang berlangsung. Maka dijemputnya semua media dalam dan luar negara. Semua wakil-wakil dari pelbagai bidang perniagaan lainnya.

Tidak terkecuali parti kompunen Barisan Nasional ( BN ) terutama presiden lebih sepuluh parti. UMNO tahu Presiden MCA, MIC, PPP, Gerakan dan semuanya hadir.

Malangnya secara jelas perwakilan yang membahas memberi ancaman permusuhan agar kaum bukan melayu usah pertikai hak melayu.

Adalah biadap memanggil mereka untuk mendengar berbahas tetapi secara umum membidas kaum lain agar ikut telunjuk 100%.

Adakah MCA mengambil tindakan mahkamah menuntut hak kaum cina ? Adakah MIC memboikot program UMNO kerana menolak permohonan lebihan kuota untuk kaum India. Begitu juga dengan wakil parti bangsa lain.

Adakah salah MCA meminta sedikit hak. Dan MCA tidak terpekik terlolong membantah semua permohonannya dipandang sepi oleh UMNO.

Pencatat merasakan adalah kurang ajar memperlawa ke majlis kemudian memberi amaran agar jangan meminta itu dan ini secara kasar dan acapkali.

Malah dengan angkuh perwakilan UMNO meminta kerusi di pilihanraya dirubah dan memberi lebih kepada UMNO.Tidak malukan UMNO setelah menjadi punca kalah dibanyak kerusi selepas itu mencai cerca parti lain.

Pencatat merasakan sudah tiba masanya parti kompunen BN mencari alternatif lain untuk mempejuangkan bangsa mereka. Jika MCA dan MIC terus membela UMNO, pencatat pasti mereka terus diperbodoh-bodohkan oleh UMNO.

Pencatat mengharga tugas pemimpin MCA, meminta sesautu yang disampaikan mengikut kehendak ahli akar umbi. Mereka akur permohonan ditolak, permasalahannya mengapa perlu dihedik di kecam kononnya' bangsa pendatang usah kurang ajar'.

Kita dengar perwakilan Negeri sembilan berkata,' Kita minta supaya parti kompenen khususnya MCA jaga hati melayu. memang betul kalau orang cina tak sokong kita, kita tak boleh menang tapi kalau melayu tak sokong, MCA lagi tak boleh menang".

Tidak tahukah orang UMNO, sebahagian mereka ( ahli UMNO ) selepas mendapat kontrak dan projek, majoritinya mencari orang cina untuk menyempurnakan kontrak. Atau lebih hina lagi , menjual keseluruhan kontrak tersebut dengan imbuhan 3% - 50%.

Adah ini fitnah pencatat ?

Inikah model 1 bahasa, 1bangsa dan 1negara tajaan UMNO. Maka parti biadap perlu melalui hukum karma iaitu dihapuskan dari Putrajaya. Jika pembaca setuju, maka pencata juga setuju.

No comments:

Post a Comment