20101028

Pemilihan 2010 : PKR Mendominasi Politik Negara

" Tak mengapalah jika kalah ", inilah jawapan pencatat jika ditanya mengenai Pemilihan PKR 2010. Jika dipilh sebagai ahli Majlis Pimpinan Pusat, bagi pencatat ianya sautu tanggungjawab yang perlu dilaksanakan.

Saban waktu rakan-rakan bertanya mengenai harapan pencatat untuk memperolehi kemenangan. Bagi pencatat jawatan itu anugerah ahli akar umbi.

Ada juga rakan-rakan Pakatan Rakyat dan tidak berparti mempersoalkan beberapa insiden dalam pemilihan Cabang yang lepas. Bagi pencatat PKR telah melangkaui sejarah politik tanahair.

Mana ada parti politik bersedia seperti PKR yang berani memilih kepimpinan melalui undi ahli. Jika ada kelamahan, bererti ia satu kejayaan.

Apakah UMNO dan mana-mana parti berani melakukannya. Jika UMNO berani melakukannya kerana banyak wang dan mengaku mempunyai ahli bermoral tinggi. Apa perlu tunggu lagi, ayuh buktikan.

Mungkin mereka tidak mampu membeli undi kepada lebih 3 juta ahli. Maka apa yang mampu dilakukan hanya mencerca PKR.

Sudah pasti, secara senyap-senyap hampir semua parti di seluruh negara ingin belajar dari PKR. Jika individu popualar di hotel 5 bintang, tidak semestinya ampuh dikalangan ahli.

Jika diperingkat cawangan sudah berbalah, di peringkat juga bahagian huru-hara. Mampukah UMNO memilah Presiden di peringkat nasional.

Pencatat merasa amat bangga para petugas SPR PKR yang mengatasi semua masalah dengan professional. Setiap kelemahan diakui dan selesaikan dengan bijaksana. Tahniah sekali lagi.

No comments:

Post a Comment