20090331

31 - 03 - 2009

10.00 am

SUARA KEAMANAN

Suara Keamanan ganti Suara KeadilanDisebabkan permit penerbitan Suara Keadilan telah digantung selama tiga bulan bermula 23 Mac lepas, Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN) mengambil keputusan untuk tidak menerbitkan akhbar itu selama tempoh tersebut.Sebagai ganti, akhbar Suara Keamanan akan menemui pembaca, secara mingguan setiap hari Selasa mulai hari ini. Suara Keamanan adalah sebuah penerbitan tidak berkala dari segi namanya, oleh itu tidak memerlukan permit penerbitan dari KDN.Pembaca boleh mendapatkan akhbar tersebut dari pengedar-pengedar dan penjual yang sama yang mengedar Suara Keadilan sebelum ini.

7.30 am
Merancana krisis ekonomi dalam pasaran terbuka perlu kepada perlaksanaan gitu. Rata-rata, terutama remaja berbicara ingin membuka perniagaan. Kajian saya lebih 60% remeja terutama lelaki bekobar-kobar ingin berniaga. Topik utama semestinya dimana mahu meminjam modal awalan. Lantas berbicara bank mana dan siapa perlu dipinjam.
Nafsu ini adalah positif , tetapi apa perlunya meminjam jika tiada asas perniagaan . Budaya ini mungkin juga kerana ingin cepat kaya dan nafsu ingin berkenderaan mewah. Budaya meminjam untuk memulakan perniagaan perlu disekat pada perlaksanaannya. Berhutang bukannya budaya keji tetapi terlalu ramai yang mengadaikan harga diri kerana tidak mampu memulangkannya. Lantas dari itu memutuskan silaturahmi di antara keluarga , kelompok dan sahabat handai.
Alasan dalil 99% hasil rezeki datangnya dari perniagaan bukannya pemangkin untuk berhutang. Murnikan diri dengan menerokai rezeki itu dengan kapasiti poket dan keperitan individu.

No comments:

Post a Comment