20090306

06 - 03 - 2009

5.52 pm
Jika skandal sex jadi agenda populariti MCA itu agak mengiurkan.
Datuk Seri Hissamuddin Tun Hussein pantang mendengar selain kaum UMNO mempopualarkan diri dengan membangkit isu Agama atau melayu di media. Mahu tersembur-sembur air liurnya mencabar sesiapa yang memainkan isu tersebut. Datuk Razali Ismail pula sorokdiri pergi ke Balai Polis untuk buat lapuran terhadap Karpal Singh. Konon-kononya menyorok dari wartawan. Langkah kecundang bakal ditempah. Ewah, malusilu anak Muar ini menjawap wartawan.
Kepada MCA, usah bermain isu Agama, kelibat-kelibat UMNO sedang mabuk populariti. Mahu remuk redam kamu dibelasahnya nanti. Tepuk dada , tanya Ketua Pemuda pasir Gudang.
*
12.37 pm
Waduh Ketua Pemuda UMNO Pasir Gudang. Lagaknya bagai Megat Panji Alam.
Dikatanya kami membisu seribu bahasa. Saya sejak dahulu, malah sebelum Parti Keadilan Nasional ditubuhkan lagi tidak bersetuju sistem quota bumiputera-melayu. Usah ego dihadapan wartawan saudara Rohazam. Dengan sepanduk penghinaan terhadap Karpal Singh terus cacicela kami. Mahu kemuka debat, kami tahu Pemuda UMNO bacul.
Saya alu-alukan cadangan menegakkan kebenaran aparteid. Pastikan Saudara Rohazan menyediakan fakta , usah seperti Menteri Penerangan. Diskusi yang memalukan UMNO sahaja.
*
8.45 am
Daripada pak Ngah :
Syabas, pdon telah menunaikan satu tanggungjawab demi perjuangan.Terus terang sahaja sebenarnya AMK sembrong belum dilahirkan dan masih dalam kandungan ibunya ( bunting gajah). Pdon akan menjadi bidannya kerana bidan yang ada sedang sakit tenat dan nazak.Pak ngah sangat bangga dengan pdon kerana sebenarnya saudara mempunyai bakat dalam bidang penulisan. mesti diteruskan dan digilap hingga terserlah.Sebagai orang tua di sembrong, pak ngah sentiasa amalkan " tarik rambut dalam tepung, rambut tak putus dan tepung tak terkuak". Orang putih kata " win-win sitiution". Tugas dalam politik adalah tugas sukarela dan tiada paksaan, oleh itu, apa sahaja percakapan anak buah kita adalah betul ( w/pun kita tahu yang dimaklum adalah alasan bukannya jawapan kepada persoalan sebenar). sebenarnya sokongan dengan dokongan adalah dua perkara yang berbeza w/pun pengertiannya hampir sama. samalah dengan" hendak buat "dengan "akan buat" sebenarnya tidak memberi pengertian apa-apa kerana kedua-dua belum membuahkan hasil. kesudian pdon menghadiri mesyuarat dengan melapor perkara semasa dalam mesyuarat sudah cukup mengembirakan hati pak ngah bahawa bahagian sembrong kembali bernyawa dan nyawa-nyawa ikan sudah tiada lagi. "hangat-hangat tahi ayam tak sama panasnya tahi lembu ( sekarang cerita lembu lebih popular dari ayam)."Perjuangan kita memerlukan banyak pengorbanan terutama dengan masa, wang dan ruang peribadi. Tanpa masa yang kita ada, kita akan mencari alasan untuk menyatakan kesibukan harian. Tanpa wang yang kita ada, kita akan sembunyikan untuk tidak menunjuk kita tidak ada cukup wang dan kita kan mencari alasan yang berterusan.Terlalu selesa dengan ruang peribadi, kita akan lupa janji perjuangan.Oleh itu, masa, wang dan ruang perlu kita sediakan dahulu sebelum berjuang. itu semua adalah bekalan dalam perjuangan. Dayatahan dan kekuatan perjuangan akan terhakis jika kita tiada masa, wang dan ruang. Kuatkan MWR....mawar berduri..., durinya sering menikam kulit halus dan lembut yang meninggalkan kesan parut. ..( kita bicara lagi, dilain masa....salam perjuangan
*
Daripada Mohd. Firdaus Bin Zainal ( AMK Semberong ) :
1.Jangan melulu serangan.
2.Bertindak balas terhadap isu-isu yang dibangkitkan oleh media-media perdana
3.Tiap-tiap ahli parti perlu siap sedia berhujah dengan fakta atau alasan yang kukuh
4.Jangan mendabik dada dengan apa yang ada
5.Gilap semula semangat perjuangan
6.Menonjolkan tokoh-tokoh yang hebat dari semua bangsa
7.Mendidik semua pemimpin dan ahli-ahli parti tentang dasar serta matlamat parti
8.Sikap saling tegur menegur sesama ahli serta pemimpin parti samada dalam bentuk kritikan atau idea..tetapi melalui cara yang bijak bukan dengan emosional
9.Agenda perjuangan –rakyat diutamakan
10.Semua pemimpin mempunyai tanggungjawab bukannya keistimewaanMesyuarat diadakan dengan secara bergilir-gilir lokasi mesyuarat mengikut Zon.Tidak lagi sebelum ni hanya tertumpu pada lokasi di Simpang Renggam sahaja dengan ini boleh mengatasi masalah ketidakhadiran ahli-ahli mesyuarat.
Telah diputuskan,lokasi mesyuarat AMK akan datang diadakan di Zon 4 iaitu Gelang Patah bertarikh 19 April 2009 dalam jangkaan.
Masalah ketidakhadiran ahli-ahli mesyuarat semakin serius dan selepas ini setiap kehadiran ahli-ahli mesyuarat akan dicatat dan akan dinilai setiap seorang dan boleh menjadi masalah disiplin itu sendiri.Alasan ketidakhadiran yang munasabah akan diterima.
*
8.25 am

Daripada G mampos anwar :
Kesamarataan….em, katekan ade 7 student melayu/bumi dpt 7A dlm SPM dan 3 org dpt 10A & ada 10 student cina/india yg dapat 10A…tp kuota utk ke oversea hanya utk 10 org…..kesian btol org melayu/bumi yg hanye bbrp org dpt diserap utk kuota tersebut…..berbanding skrg yg msh mengekalkan hak keistimewaan org melayu, msh besar peluang utk org melayu further study ke oversea…bukan nak racist, ttp itu adalah hak org melayu tetapi hendak dimansuhkan pula oleh org melayu itu sndri iaitu DSAI!

Daripada chee-meng :
Malaysia should take Singapore as role model….let the deserved ones rule the country and in charge of economy. No more special priviledge for bumi…like study loan or scholarships and others.Malaysia should abolish quota system…No more BUMI quota for ASB, Mara, ITM, Polytechnics and emloyment in Govt and Semi Govt including PeTronas, TNB, Telekom and the likes. Let Bumi compete equally with non bumi like Singapore.This is what we call “ABSOLUTE JUSTICE”. Singapore is progressive bcos of this. Bravo

Daripada sherry :
Yes, we should take PAP’s Singapore as role model, like Singapore’s PM appointing his wife as the CEO of Temasek and losing US$56 billion for Wall Street’s investment (Meryll Lynch, Bank of America,etc.), or the PM’s father’s uncle as the Chairman of Singapore Investment Group and losing US$50 billion for Citigroup’s and other investment. Is this what you call Absolute Justice? or is it absolute nepotism at the highest order. Where are Malay’s brains in Singapore? Probably they have smaller-sized brains than the Chinese.
Hmmm….there’s no cronyism and nepotism in DAP role model too yah!

No comments:

Post a Comment