20100818

PENGETUA Fanatik Perkauman

Tema sambutan Hari Kebangsaan tahun ini ialah '1Malaysia Menjana Transformasi,' Tetapi berlainnan pula yang sebenarnya berlaku terhadap Pengetua STARP Kulaijaya.
Tindakan disiplin yang paling keras perlu dikenakan terhadap pengetua SMK Tunku Abdul Rahman Putera, Siti Inshah Mansor yang didakwa mengeluarkan berbaur perkauman dan membangkitkan kemarahan Kaum Cina dan India.

Tindakan perlu diambil terhadap Siti Inshah memandangkan ucapannya itu bertentangan dengan konsep 1Malaysia yang dipelopori perdana menteri Datuk Seri Najib Razak.

Katanya, Siti Inshah sanggup mengeluarkan kata-kata yang begitu menghina, menyinggung dan rasis itu dalam satu majlis untuk melancarkan sambutan Hari Kebangsaan sekolah tersebut.

Menurut beberapa laporan polis yang disebarkan di dalam talian, Siti Inshah didawak mengeluarkan kata-kata berkenaan pada 12 Ogos lalu ketika mengulas mengenai masalah disiplin pelajar.

Didakwa, beliau menyatakan bahawa pelajar Cina "tidak diperlukan" dan perlu "pulang" ke China manakala pelajar India patut membuang ikatan tali di pergelangan tangan mereka. Beliau juga didakwa berkata hanya anjing yang memakai tali seperti itu
.

No comments:

Post a Comment