20101109

Tindakan Zaid Ibrahim Mula Menular Di Johor?

Keputusan menarik diri dari pertandingan merebut jawatan Timbalan Presiden amat memeranjatkan banyak pihak. Zaid Ibrahim mempunyai alasan yang tersendiri. Setelah teguran beliau untuk memperbaiki sistem pemilihan dan Parti itu sendiri dipandang sepi oleh pihak berwajib. Teguran beliau ada asasnya demi kebaikkan kita bersama.
.
Tidakkah ada ruang untuk mendengar pandangan beliau? Sistem pemilihan ini baru dilaksanakan, jadi sudah pasti terdapat cacat dan celanya. Tidak perlu kita terlalu angkuh menolak sebelum siasatan dibuat. Kita mahukan yang terbaik.
.
Kemerosotan undian Zaid bukan dipandang dari sudut penipuan sahaja. Penyokong-penyokong beliau yang terlalu agresif juga memualkan anggota. Mungkin Zaid tidak melihat kebawah gelagat wakil-wakilnya. Di Johor kini mula menular kebencian anggota terhadap Zaid angkara pengikut dan wakil-wakil beliau yang tidak profesional.
.
Mungkin ini bukan kesalahan Zaid, tetapi wakil beliau disini bertindak bangsat memainkan isu melampau. Memupuk sikap kebencian sesama anggota, mahu dilaga-lagakan antara kaum, sesukahati buat kenyataan media diakhbar pihak lawan, membuat laporan polis yang tidak berasas, bertindak menggugat kestabilan PKR Johor dan lebih jijik bertekad akan memerangi Chua Jui Meng habis-habisan.
.
Saya pasti, Zaid tidak mengetahui perkara ini berlaku di Johor. Malang sungguh, orang kepercayaan Zaid telah melakukan sesuatu yang mengakibatkan sokongan terhadap Zaid berkurangan. Kita tidak menolak Zaid sebaliknya Wakil-wakil beliaulah yang patut ditolak.
.
Satu gerakkan untuk menggulingkan Chua Jui Meng sudah bermula. Sebahagian mereka ini terdiri daripada pemimpin-pemimpin kepercayaan Zaid. Usaha mereka akan menjadi sia-sia, sebaliknya kita yakin mereka ini akan keluar meninggalkan PKR. Kita tunggu pengistiharan dari mereka.
.
Mereka mampu melakukan tindakan yang lebih buruk daripada Zaid. Kerana mereka ini dianggap Tali Barut Umno.
.

No comments:

Post a Comment