20101118

BN Semakin Kencang Bergolak

http://malaysiakini.com/news/148483
.
"Perdana Menteri mahu mandat baru - kerana beliau baru ambil-alih daripada Abdullah dan tidak dilantik oleh rakyat.

Pencatat:
Datuk Seri Najib Tun Razak perlu sedar yang beliau belum pasti diterima oleh rakyat keseluruhannya. Bagi memastikan penerimaan rakyat, beliau perlu menyegerakan PilihanRaya Umum 13.
.
Cadangan supaya perdana menteri selaku pengerusi BN diberi kuasa penuh berhubung pemilihan calon bagi pilihan raya akan datang dikatakan tidak mendapat sokongan sebahagian besar pemimpin parti komponen gabungan itu.

Sumber yang rapat dengan gabungan itu memberitahu Malaysiakini bahawa cadangan berkenaan dimasukkan dalam draf pindaan dan telah diserahkan kepada 13 parti komponen BN pada awal tahun ini untuk pertimbangan mereka.

Pencatat:
Umno semakin Gila Kuasa... Datuk Seri Najib Tun Razak ingin terus mengekalkan kuasa. Parti-parti komponen BN hanya jadi "Pak Turut" saja dan tiada peranan langsung. Ini adalah Langkah awal kearah meruntuhkan penyatuan BN
.
Isu berkenaan menjadi 'duri dalam daging' dan semakin mendesak apabila Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak memikirkan sama ada untuk membubarkan parlimen supaya pilihan raya umum diadakan pada tahun depan.

Namun menurut sumber itu lagi, Najib kemungkinan besar akan melengkapkan penggalnya sebagai perdana menteri sebelum membubarkan parlimen.
.
Pencatat:
Perasaan takut masih menyelubungi Datuk Seri Najib Tun Razak untuk membubarkan Parlimen kerana tidak yakin mampu mempertahankan Putrajaya. Mungkin beliau akan lakukan sesuatu terhadap DSAI sebelum Pembubaran Parlimen agar PR hilang imbangan.
.
Jangan bermimpi, seorang DSAI gugur, akan hadir beribu-ribu DSAI dan akan menuntut keadilan terhadapnya. Rakyat tidak sanggup membiarkan kezaliman terhadap DSAI diteruskan. PR akan tetap mempertahankan DSAI daripada kezaliman Umno/BN.
.

No comments:

Post a Comment