20101101

Geng Nak Jatuhkan MPN Johor

Assalamualaikum wbt,

aku menulis ini buat Zabidie dan rakan-rakan Keadilan yang sedang sibuk mencatur kejatuhan Dato' Chua Jui Meng. ( hahaha... mangsa terbaru konpirasi politik tanahair ).

terlebih dahulu aku ucapkan terima kasih kepada zabidie yg sudi siarkan ngobrol aku ni.

Dalam rakan-rakan busy menjatuhkan BN di PRK Galas dan Batu Sapi. terdapat usaha keras di Johor agar Chua Jui Meng dilucutkan dari MPN Johor. Alasannya cukup konkrit :

1. Pak Ngah tidak dilantik lagi Setiausaha
2. Orang cina diberi jawatan penting.
3. Mengapa Cabang Air Hitam masih berstatus penaja
4. Chua Jui meng melantik tanpa perbincangan.
5. Macam - macam lagi lah

maka malam esok dikatakan akan berlansung lagi perjumpaan di sebuah hotel untuk membincangkan perlembagaan parti. Waduh... waduh... bersungguh-sungguh kelompok ini nak jatuhkan Chua Jui Meng.

aku teringat beberapa kes sabotaj sebelum ini di sabah, pulau pinang dan selangor. hari ni berjangkit ke Johor.

aku dengar ada ura-ura agar orang ini dicadangkan utk tindakan tatatertib. Hahahaha.. satu lagi kempen pembersihan jika Saifuddin Nasition bertindak tegas.

zabidie, aku ingat kau jangan masuk campur geng tak puas hati ini. Belajar peristiwa Perang Uhud... Keadilan Johor apa nak dibanggakan utk direbutkan jawatan.

Kalaulah betul pak Ngah tu betul-betul nak jawatan. Tunggu PRU 13 nanti.. tunjukkan jaguh jatuhkan Hissamuddin di Sembrong, bukan jatuhkan geng Keadilan sendiri.

kepada pak ngah, Dr Zaid dan geng-geng yang tak puas hati. Cabang kau orang macam mana ? AMK kau org macam mana ? Wanita kau orang macam mana ?
Hancur bro... cawangan UMNO lagi kuat dari cabang kau orang.

esok berhimpun la kat hotel tu. Negeri lain bersidang dan berkumpul nak jatuhkan BN-UMNO. hang dok sibuk nak jatuhkan pemimpin sendiri.

Kata orang tua-tua, cakap malam dengar-dengar, cakap siang dengar-dengar. dah hang dari dulu kutuk Chua Jui Meng, bila dah tak dilantik dak hasut cabang- cabang lain... bagus la tu.

aku cadangkan kepada kawan-kawan yang akan bersorak di Johor bahru esok... eloknya panggil wartawan dan istihar keluar parti macam di batu sapi... baru best. hahahaha

Mat Conggok

No comments:

Post a Comment