20100917

Sepakat Dalam Demokrasi Pemilihan

Semakin rancak 'Open House Raya' senada juga dengan isu-isu pemilihan dalam Parti Keadilan Rakyat. Amnya beberapa Cabang di Johor kelihatan agak meriah.

Terdapat juga beberapa isu lama digembar-gemburkan semula. Isu yang menjadi tarikan pada 'Zaman Reformasi'. Facebook dan Blog mula meraih undi.

Oleh kerana laman Facebook tidak dilarang untuk berkempen, maka meraih undi cara ekonomik kini menjadi bicara menarik.

Pencatat merasakan media pro UMNO menunggu peluang melaga-lagakan antara calon kelak. Dalam masa UMNO memperkecil-kecilkan PERKASA, mereka menunggu peluang mencoret arang untuk pemilihan antara ahli untuk Cabang dan organisasi PKR Pusat.

Kelihatan banyak calon-calon baru mula 'mengambil tempat' dan menawarkan kewibaan diri. Ia sautu pertembungan sihat kearah Harapan Baru.

Ada berpendapat ia adalah budaya cantas-mencantas. Ia pendapat yang boleh didengar, pada hakikatnya pemimpin akan beralih-kerusi apabila undi ahli menjadi penentu.

Pencatat melahirkan rasa ghairah dengan perkembangan ini dan melihat unsur-unsur positif kian berkembang. Rapatkan saff dan gapai segala keringat untuk musnahkan kezaliman.

No comments:

Post a Comment