20100925

Sayang Anak Rotan - Rotankan, Sayang Bini Tinggal - Tinggalkan

Beberapa cabang di Johor akan melakukan pemilihan esok dan terakhir 03 Oktober 2010. Tahniah kepada pemenang yang juara tanpa bertanding.

Kepada yang terpaksa bersaing, pencatat berharap tiada sengketa berlaku. Terdengar juga dibeberapa Cabang perbalahan agak panas. Adat pertandingan memang begitu. Pencatat berharap selepas pemilihan ianya tidak berterusan.

Pencatat agak terharu tentang rakan-rakan pejuang yang mengundurkan diri dari pemilihan ini. Ramai antara kita sibuk ingin menjadi juara tetapi rakan-rakan dilupai tanpa bertanya khabar. Di Pasir Gudang, Johor Bahru dan lainnya khabarnya ramai telah menyepikan diri.

Ramai juga suami-isteri yang terbabit dalam pemilihan mula mengeluh bila 'dapur' mula dilupakkan dan anak-anak tidak diambil kisah.

Si-isteri terpaksa mengunakan duit raya anak untuk membeli lauk, suami terpaksa mengoreng telur untuk menyuap anak-anak. Pencatat berharap pekara begini tidak berterusan. Ambil iktibar kepada mereka tersungkur dialam rumahtangga.

Pemilihan akan berterusan untuk pusat selepas 03 Oktober 2010, pencatat juga berharap gerak kerja berpasukan dieratkan kerana ahli PKR diseluruh negara melebih 300,000.

Jika tiada berkeyakinan untuk menang elok berundur daripada dicalonkan. Apa gunanya bertanding jika hanya mendapat 20 undi dan tersenarai calon ke 230 kelak.

Sepekara yang ingin pencatat bicangkan. Jika anda didatangi oleh calon yang membawa wang untuk undi. Rakan-rakan berhak untuk menegurnya agar tidak melakukan pekara itu.

No comments:

Post a Comment