20100926

Pak Ngah : Pasukan Nadi Pengerak PKR Johor

SAIMAN BIN MARJUKI, atau lebih dikenali sebagai Pak Ngah bukan asing bagi PKR Johor dan Pakatan Rakyat Johor. Beliau pendokong parti sejak 1998 lagi.

Nama Pak Ngah mula terserlah sejak memegang jawatan ketua cabang Sembrong dan Setiausaha PKR Johor dua tahun lepas.

Seorang yang tegas dan displin dalam setiap agenda gerak kerja menyebabkan Pak ngah adakala kurang disenangi oleh segelintir 'lalang' dan menjadi titik tolak kejayaan gerakkerja PKR Johor.

Daripada hanya lebih kurang 10 cabang sahaja yang bergerak aktif di Johor. Sejak Pak Ngah menjawat setiausaha negeri kini hampir 26 cabang bergerak aktif. Begitu juga dengan AMK Johor.

Terdapat juga omong-omongan beliau anti cina, perkataan lain beliau tidak bersetuju dengan perlantikkan Dato' Chua Jui Meng sebagai pengerusi PKR Johor. Bukti dengan puluhan program dijayakan bersama Chua Jui Meng menafikan tanggapan itu.

Malah setiap kali program negeri beliau kelihatan bersama ( kecuali terdapat pertembungan aktiviti ) menafikan tanggapan itu.

Pencatat teruja dengan pencalonan beliau untuk Naib Presiden. Sesautu diluar jangkaan. Ia memperlihatkan Johor berdiri sama tinggi, duduk sama rendah dengan calon-calon lain di peringkat pusat.

Kepada Pak Ngah, pencatat mengucapkan setinggi penghargaan atas bantuan memantapkan AMK Johor dan Cabang Kulai. Moga Pak Ngah terus menyumbang bakti demi memastikan Pakatan Rakyat mencapai matlamat " Menuju Nusajaya & Putrajaya".

Terima kasih Pak Ngah.

No comments:

Post a Comment