20100904

MENAWARKAN DIRI CALON MAJLIS PIMPINAN PUSAT

Sejak pembentukkan semula organisasi Parti Keadilan Nasional (PKN) pada tahun 1998 , dengan rasa tanggungjawab sebagai rakyat Malaysia dengan penuh keyakinan saya menyertai perjungan PKN membela bangsa yang saban hari kian dirundung malang.


Setelah Biro Politik menentukkan PKN dirobah kepada Parti Keadilan Rakyat (PKR). Jiwa juang saya kekal bersama gerombolan pejuang bangsa. Nafsu perjungan ini menyuntik semangat saya untuk menawarkan diri sebagai Calon MAJLIS PIMPINAN PUSAT (MPP).


Selaku Ketua Angkatan Muda Keadilan(AMK) Johor, Setiausaha Kehormat ANAK*, Setiausaha Cabang Kulai, Ketua AMK Kulai, Bendahari Majlis Belia Felda Wilayah Selatan dan beberapa lagi jawatan tempatan lain.


Saya merasakan tiada sebab mengapa saya tidak meneruskan langkah untuk meningkat setapak lagi untuk mengapai jawatan MPP ini.


Bersama ini saya juga menawarkan diri untuk bertanding jawatan Ketua Cabang Kulai.


Sebenarnya bukan jawatan menjadi taruhan saya selama ini dan kini. Tanggungjawab sebagai ahli PKR dan ahli bersama Pakatan Rakyat lebih bermakna untuk memertabatkan bangsa Malaysia yang telah punah-ranah.


Saya mempertaruhkan pengalaman memimpin sejak dibangku sekolah hingga hari ini untuk menuntut sokongan ahli PKR. Namun saya juga menyokong individu-individu lain yang mempertaruhkan diri dalam jawatan ini.


Persaingan sihat ini perlu disinambungkan dengan perjuangan membela bangsa merdeka dan keluruhan perlembagaan. Salam demokasi buat semua rakyat Malaysia dan ahli PKR.


* Persatuan Anak-Anak Peneroka kebangsaan


No comments:

Post a Comment