20090929

BN : Porak Peranda Mununggu Terbarai

Bicara dimeja-meja juadah Hari Raya kini berkisar tentang tokoh UMNO-BN yang pernah tersingkir dan disingkirkan oleh juak UMNO. Kini diterima kembali, Tun Mahathir Mohamad.

( From Mongolia with Love to Najib )

Setelah Datuk Seri Najib Razak dan Tan Sri Muhyiddin Yassin gagal melaksanakan tugasnya sebagai orang no.1 dan no. 2 negara. Mahathir terpaksa memainkan peranannya menyeru umat Malaysia menyokong semula UMNO-BN.

Bukan ciptaan pencatat ayat ' apa dah jadi dengan BN ? ".

Perkataan itu sudah menjadi bualan disetiap bicara pemimpin UMNO-BN. Hampir diseluruh negara keluh-kesah porak-perandanya parti dacing itu. Hampir semua parti bergolak didalamnya.

Dahulu marhaen berkata, parti dacing jika letak 'calon katak' pun boleh menang dipilihanraya kecil. Hari ini untuk memilih calon sahaja sudah kacau-bilau. Selepas diumumkan kekalahan, tuding sana, tuding sini. Sehingga 'hantu' jadi mangsa.

Bajet 2009 = Bajet Rangsangan

Terlintas pula ilham mengarut untuk menubuhkan pasukan F1 1Malaysia. Itu sahajalah kebanggan Najib setelah 2 tahun menjadi Perdana Menteri. Tiada fasa baru membangkitkan ekonomi negara.

Bajet 2009 ditukar kepada Bajet Rangsangan, didunggukan sekelian rakyat. Lantas tidak berani turun berkempen dipilihanraya kecil, kerana terlalu banyak ketitirisan dan penipuan dilakukan. Tinggallah Muhyiddin terkontang-kanting kepiluaan.

Malah mendukacitakan, Najib tidak mampu keluar negara untuk mencari pelabur. Bimbang hantu Altantuya' menerkamnya'. Pelabur memberi tumpuan ke China dan lainnya untuk kembangkan perniagaan.

Kini UMNO-BN dibantu oleh Ibrahim Ali, Ezam Mohd Noor dan rakan bersekutu. Bloggers mereka tidak henti-henti memaki hamun pemimpin Pakatan Rakyat. Hanya itu yang dilakukan oleh pencacai UMNO-BN.

No comments:

Post a Comment