20090928

27 September 2009 : Tanggal Bersejarah Pakatan Rakyat Johor


Cabang Kluang merasmikan pejabat operasi barunya kelmarin jam 3.00 petang oleh Timbalan Majlis Pimpinan Negeri Johor, Tuan Haji Abdul Halim Dawam. Majlis yang dihadiri lebih 200 orang itu melambangkan keyakinan Johor bakal dinakhodai oleh Pakatan Rakyat.

Pencatat menoleh sebentar kebelakang. Penubuhan ADIL, Parti Keadilan Nasional dan Parti Keadilan Rakyat Johor sejak tahun 1998 digading bersama Hj. Halim Dawam, Hasnizam (Kulai) Dr. Zaliha (Gelang Patah) dan beberapa lagi rakan-rakan.

Ketua Perhubungan dan Ketua Pemuda Negeri Johor pertama masih diingati dikalangan kita. Walaupun mereka telah tidak bersama PKR lagi, pencatat tetap menghargai perjuangan mereka.

Pencatat tidak lupa juga kepada Allahyaryam A. Razak Ahmad yang pernah memimpin PKR Johor. Pengorbanan beliau terhadap perjuangan terhadap rakyat tertindas amat tidak ternilai. Semoga rohnya dicucuri rahmat, Amin.

Disebelah malam, Pelancaran Gagasan Pakatan Rakyat juga berlaku di Kluang. Sambutan diluar jangkaan pencatat. Keyakinan untuk meneruskan jentera pengempur makin bergelora dikalangan kami , Pemuda Pakatan Rakyat.

No comments:

Post a Comment