20090819

Retak Menanti Belah

Adalah lumrah bahawa persekitaran politik negara selari dengan kecapaian ekonomi. Ekonomi yang kini merundum kerana parti mentadbir dalam kelemasan.

Pelbagai skim rangsangan, dana tambahan dan berita pertambahan pelaburan asing dicatitkan didada-dada akhbar.Namun ekonomi negara masih mencatatkan kemelesetan kian ketara. Ini akibat dari pimpinan negara menjadikan angka sebagai hiburan dihadapan media-wartawan.

Pengangguran kian bertambah, tidak mustahil kadar jenayah akan bertambah apabila yang pengganggur terpaksa melakukan pekara salah bagi menanggung kos sara hidup yang kian meningkat.

Parti politik perlu berkempen untuk menambah ahli dan kekuatan. Perlunya ia menjadi pekara terpenting selapas memperkasakan ekonomi dan tanggungjawab kepada masyarakat sekeliling. Pedulikan BN kian mengalami kehancuran.

Setelah menghianati amanah dan wang rakyat, BN sedang menjalani sumpahan . Jika kita menturuti perangai mereka yang mengunakan politik untuk bermewah. Pasti kita akan menjadi pencacai politik yang disumpah rakyat.

'Tiada harta rampasan perang' dalam berpolitik mengikut landasan Islam.


No comments:

Post a Comment