20090826

Masuk PKR Jadi 'Ayam Pencen'

Tahniah dan syabas Y.B Mohd Salleh Man atas kemenangnya di N11 DUN Permatang Pasir.

Syabas juga buat jentera AMK Johor , PKR Johor dan lainnya yang bertungkus-lumus menyertai jentera Pakatan Rakyat disana. Didoakan selamat sampai di Johor dalam keadaan selamat.


Pencacai Umno berbisik-bisik jika BN menang Permatang Pasir akan menjadi 'anak emas' kepada kerajaan pusat. Sesudah kalah memalukan semalam mungkin juga jadi 'anak haram' pulak agaknya. Itu biar mereka yang berjanji akan memberi jawapannya.

Dalam tujuh pilihanraya kecil, hanya di Batang Ai, Sarawak sahaja BN menang bergaya. Ia bukan sautu kemungkinan, tetapi sudah pasti kerana calon Umno bukan yang bertanding. Jika Umno yang meletakkan calonnya. Anda ada jawapannya.

Pencatat membiarkan blogger lain memberi ulasan sewajarnya. Lepas ini mereka sudah tentu berbalah sesama sendiri mengenai calon. Kita nantikan ulasan 'insan pencen' seperti Tun Mahathir, Khir Toyo dan Ezam Mohd Noor berkata di media. Habit membedal 'internal & external' memang rutin mereka.

Hulu-Belalang Umno mengertikan kemasukkan mereka dewasa ini ke PKR sebagai 'ayam pencen'. Pencatat cuba mengertikan gelaran itu, agak menarik juga ungkapan itu. Jika diteliti senarai ahli Umno yang kononnya melebihi 400,000. Kita akan lihat ahli yang telah meninggal dunia masih tercatat.

Ada juga Y.B dan pimpinan Pakatan Rakyat masih lagi dicatat sebagai ahli Umno. Jika Khairi Jamaluddin membuat 'homework', pengundi BN pada PRU-12 yang berstatus ahli Umno mungkin tidak lebih 50,000 orang.

Anda mungkin sependapat dengan pencatat bahawa baki lebih 350,000 ahli Umno itu mungkin 'Pengundi Hantu' yang Khairi Jamaluddin sebutkan tempohari. Allahualambisawab.

No comments:

Post a Comment