20100202

Sana Sini Malapetaka Di Malaysia Tercinta

DATUK ABDUL RAHMAN DAHLAN

Pulau Pinang

Pecakaran yang dimulakan oleh Ahli Parlimen Bayan baru dari PKR amat mundukacitakan. Saluran mesyuarat dan perbincangan dari hati ke hati tidak dilakukan dengan sempurna.


Apakah dengan cetusan dimedia pro UMNO boleh membuahkan hasil. Moga Lim Guan Eng berhemah dalam menyelesaikannya.

Perak

Desas-desus Mahkamah Rayuan memangkan Datuk Seri Nizar Jamaluddin membuatkan UMNO-BN menghuru-harakan isu perdana.

Dikhabarkan UMNO sangat berminat dengan isu kepala babi, bakar gereja-Surau dan kalimah Allah. Menang atau kalah Nizar, kita terus bertempur.


Selangor


Isu kepapaan Yayasan Basmi Kemiskinan memperlihatkan UMNO yang memerintah sebelum ini raja penipu. Wang banyak, tetapi enggan bayar cukai.

Seperti pilihanraya Kecil DUN Penanti.Sudah terdedah pekung baru mahu membayar hutang. Ibarat sudah mati baru mahu bertaubat. Allah itu Maha Kejam seksaanNya.


Melaka

Mahu berbakti kepada Khir Toyo dan berlakun juara rakyat. Sudah terlambat Ali Rustam


Kedah


Jika isu kandang babi, balak dan lainnya gagal memperbodohkan marhean. Kini sedang mencari-cari isu baru. Kini sedang menunggu.


Johor


Datuk Seri Utama Shahrir Abdul Samad menerima anugerah
di Wilayah Persekutuan. Tahniah Datuk Seri Utama...

Sehingga mangkatnya Sultan Johor, Bangida enggan mengitiraf beliau.
Terpaksalah beliau membeli pingat ditempat lain.

UMNO masih terkapai kapai untuk membayar segala kos pentadbiran negeri. Wang dibank hanya tinggal puluhan juta tetapi kos bulanan RM60 juta.

Negeri kaya tetapi bankrap.
Projek-projek majoritinya diselewengkan.

Pahang


Konyensyen Biro Felda Kebangsaan cuba diganggu-gugat. Segala penyeleweng Felda akan dibongkar. UMNO Pahang cuba menutup bangkai gajah dengan sehelai daun.

Kelantan


Tengku Razali Hamzah bukan menyeleweng dari landasan UMNO. Tetapi memperjuangkan hak rakyat. Beliau ditentang dihina kerana kebenaran.

UMNO. Dulu, kini dan selamanya bersikap seperti firaun. Syabas Tengku Razali.


Terengganu


Perkahabaran Tuanku Agong gering dan dirawat di luar negara, mendukacitakan sekelian rakyat. Moga Allah memberi afiat kepada Tuanku.

Roboh sana, roboh sini masih disembunyikan dengan cermat oleh UMNO-BN.Datuk Seri Hissamuddin Hussein mengawal UMNO Terangganu dengan pelbagai helah.


Si Joker (cerita Batman) ini memainkan kejahatannya di Terengganu setelah murid-murid sekolah dan kementerian pelajaran dijahamankan.


Perlis


Setelah ribuan ahli UMNO menyertai PKR. UMNO semakin malap. Isu Dr Asri menjuarai Perlis. Namun yang menariknya, Perlis masih dibayangi ketokohan Datuk Seri Shahidan Kassim.


Wilayah Persekutuan


Selamat Menyambut Hari Wilayah semalam. Penduduk ibu kota masih menunggu janji PM untuk membaiki rumah pangsa dan kemudahan awam.


YB Nurul Izzah lebih berpengaruh dari Datuk Bandar DBKL.
Layaknya Nurul Izzah menjadi Datuk Bandar.

Sarawak

Tahun ini bakal berlakunya pembubaran DUN Sarawak. Kerana mahu anak menjadi mewaris jawatan Ketua Menteri. Anaknya dipaksa meletakkan jawatan Timbalan Menteri.


Dilakukan kerana bimbang dipenjara kerana terlalu banyak penyelewengan dan ketirisan. Selama bersara Tan Sri....


Sabah


Terkenang kisah Datuk Abdul Rahman Dahlan ditahun awal 1990'an yang pernah berjawatan besar dengan syarikat broker haram di Menara Maybank. Ace Commercial Sdn Bhd.

Beliau bercita-cita tinggi mahu menjadi Ketua Menteri dan Menteri Pusat.

Sesiapa yang pernah ditipu syarikat komoditi antarabangsa haram tersebut boleh menghubungi atau menyaman beliau.


Beliau merupakan Pengurus Urusan disitu dizaman penipuan Ace Commercial.


No comments:

Post a Comment