20100405

300 Pengundi Hantu Di Gedangsa Dibongkar

GEDANGSA 4 Apr - Tarikh penamaan calon bagi pilihan raya kecil Parlimen P094 Hulu Selangor masih ada 12 hari namun usaha jahat Umno-Barisan Nasional untuk membawa masuk pengundi hantu dan memanipulasi daftar pemilih sudah bermula secara senyap.

Terbaru Ranting KEADILAN Kalumpang mendakwa terdapat 300 pengundi berdaftar yang disenaraikan bagi kuarters anggota polis Gedangsa yang tidak wujud.

Menurut ketua ranting, Zulrushdi Ismail, Balai Polis Gedangsa sediada yang terletak di Kuala Kubu Baharu hanya mempunyai 10 anggota yang bertugas sementara kuarters penginapan ahli keluarga mempunyai kira-kira 120 penghuni.

"Kami sudah periksa lokasi di mana kononnya kuarters itu dibina tetapi tempat itu kosong, malah kami sudah mengambil gambar dan akan kemukakan bukti kepada pihak Cabang Hulu Selangor untuk tindakan susulan.

"Disamping itu kami juga akan mendapatkan senarai pengundi yang bertukar alamat ke Hulun Selangor bagi tempoh bulan Januari 2010 hingga April 2010. Selalunya purata hanya membabitkan 10-50 pengundi sahaja dan kalau ada peningkatan mendadak ini bermakna Umno-BN membawa pengundi luar yang menggunakan alamat di Hulu Selangor untuk mengundi dalam pilihan raya ini," kata Zulrushdi.

Beliau berkata KEADILAN akan sentiasa memantau daftar pengundi terkini akakn membuat pemeriksaan teliti bagi menyaring pengundi yang menragukan menjelang PRK Hulu Selangor 25 April depan

No comments:

Post a Comment