20090226

26 - 02 - 2009

6.02 pm
Apabila penyamun tarbus mengaku dirinya penyelamat bangsa padahnya sudah tentu ke lurah-longkang. Itulah bidalan umum buat bekas Menteri Besar Selangor. Dengan kenyataan terbaru hari ini berkaitan ketidaktulusan berurusan dengan LHDN pasti membawa barah-parah peluang beliau sebagai Ketua Pemuda UMNO. Mat Jenin juga akhirnya Dato' Seri Khir Toyo jadinya.
Rasanya semua masih ingat kelantangan Ahli Parlimen Semberong berkata, " Pemuda UMNO pantang dicabar..... (sambil menghunus keris) " . Itu kata-kata seorang yang diibaratkan 'ekor berpalit tahi ' . Sekarang beliau berkata , apa perlu diperdepatkan issu PPSMI. Jantannya sudah goyang kiranya....
Ezam Mohd Noor pernah berkata dahulu bahawa MP tersebut seorang Ketua Pemuda yang paling tidak bermoral semasa berceramah 'Sumpah Keramat' termasuklah juga Srd. Lokman Noor Adam. Bergelumang juga meraka akhirnya perosak bangsa.

3.12 pm
Kami kerap dikunjungi dan panggilan telefon oleh Pegawai Polis dari pelbagai pangkat sejak tahun 1998. Pelbagai persoalan dan maklumbalas diterima dari mereka. Ianya amat merimaskan. Hinggakan hendak ke sesautu majlis pun ditanya soal akan kehadiran. Saya selaku Ketua AMK Johor mempelawa anggota Polis sekitar Johor yang berusia 40 tahun ke bawah agar menyertai AMK PKR di mana juga bahagian. Dari situ mereka boleh mendapat maklumat lengkap setiap akiviti, agenda, perlembagaan parti dan iltizam kami.
Jika kekuatiran kami ingin melakukan rasuah, membuat kacau dan menganggu gugat ketentaraman awan. Mereka boleh mengunakan pengalaman bagi memperbaiki kami. Atau jika disekat disebabkan peratuan kerja. Mereka boleh menulis surat secara rasmi untuk menghadiri setiap mesyuarat. Ianya lebih jelas dari merisikhendap dan berbual dengan psilokologi seperti pencuri.

8.23 am
Beberapa tahun lepas berlaku satu peristiwa disebuah Sasjid di Johor pada majlis Qurban. Ahli qariah masjid tersebut menjadi keliru kerana lembu untuk tujuan Qurban dikatakkan diberikan oleh seorang menteri tidak diakad untuk penama . Maka Pengerusi masjid tersebut yang binggung, dan mengumumkan sesiapa yang berhajat menyertai ibadat Qurban diminta membayar RM100.00 per bahagian.
Dikatakan juga menteri tersebut telah memberi lebih 50 ekor lembu seluruh Johor sahaja. Tahun yang sama juga dikatakan lembu yang dibeli oleh Menteri besar Selangor telah hilang, jumlahnya seingat saya dalam 100 ekor ( sila betulkan jika tersilap fakta ). Tahun yang sama juga sebuah syarikat gergasi telah menghadiahkan lebih 50 ekor lembu kepada Perdana Menteri untuk tujuan/niat yang tidak diketahui. Ianya diiklankan satu halaman di surat khabar.
Tidak kira dari UMNO-PAS-PKR atau apa juga parti politik. Jadikankanlah Sunnah Nabi S.A.W sebagai satu ibadat penuh keiklasan disamping mengharapkan keredhaan Illahi. SPRM akhirnya menjadi mangsa poliitik ibadat Qurban tersebut. Menjualbeli Agama dengan bertopengkan politik amatlah dikeji.

No comments:

Post a Comment