20090210

10 - 02 - 2009

3.10 pm
Akbhar arus perdana dan berita prima tidak mengulas lagi masalah yang kegawatan kini dan akan implikasi merundum pendapatan rakyat disebabkan faktor ekonomi global. Inilah kemahiran media masakini. Apatah lagi ia dibawah 'paku aras' Barisan Nasional. Perak adalah kebanggaannya dan Pakatan Rakyat terus ditomah.
Semalam Tan Sri Muhiyiddin Yassin merupakan ketua Bahagian UMNO Pagoh berkata di Melaka, " Bagi saya inilah masa yang sesuai buat rakyat berfikir dan dan ambil iktibar jika mereka masih mengganggap pakatan pembangkang mampu menunaikan kehendak rakyat". Mungkin bagi beliau semua rakyat mahukan kemewahan dengan cara mudah dengan menerima sogokkan ataupun 'ang pow'.
8.25 am
Ekonomi hiliran menjamin tidak memberikan keuntungan besar dalam jangkamasa yang segera. Thailand dikenali sebagai sebuah negara industri pertanian yang bersekala besar dan berjaya. Skim ekonomi berkelompok berbentuk hiliran memberi pulangan dan masadepan yang memberangsangkan.
Dayausaha yang berterusan dalam sektor pertanian amat penting. Ekonomi yang stabil serta mantap memboleh politik 'internal' menjana kearah kejayaan. Tidak rugi berbudi pada tanah.

No comments:

Post a Comment