20090218

18 - 02 -2009

6.23 pm
Kabare Pak Syed Hamid Albar, (Y.B. Kota Tinggi merangkap Menteri Dalam Negeri )

Karpal Singh mendedahkan rakaman audio yang membuktikan Ketua Hakim Negara, Tan Sri Zaki Azmi dikatakan mendakwa telah memberi rasuah.
Rakaman audio dalam bahasa Inggeris selama 29 minit itu berbunyi:
"It took me six months to be nice, to bribe each and every individual to get back into their good books before our files were attended to.""That is my personal experience, I am telling this to all the clerks and all the registries to stop this nonsense."
Rakyat Johor-Kota Tinggi agak lali memek muka Y.B ini bila bicara hal salahlaku. Saksisenyum kita di paparan tv1, tv3 dan Utusan Malaysia lepas ini perihal Ketua Hakim era Pak Lah-Najib.

2.37 pm
Dr. Puad Zarkashi mendedahkan bahawa beliau didekati oleh pakatan pembangkang tahun lalu, untuk menandatangani petisyen memohon Yang di-Pertuan Agong membubarkan Parlimen.
''Saya adalah salah seorang yang dihampiri untuk menandatangani petisyen untuk dibawa kepada Yang di-Pertuan Agong bagi membubarkan Parlimen dengan alasan Perdana Menteri tidak mendapat kepercayaan majoriti ahli-ahli Dewan. Kenapa pembangkang bersikap 'double standard?'

Mungkin beliau satu Ahli Parlimen yang sudi menandatangi petisan tersebut ? Saya tiada maklumat itu. Namun keretakanbelah BN kian ketara. Tikambelakang dan rebut projek untuk membayar lifestyle huraharakan Putrajaya. 6 DUN sudah bocor di Johor, Dr. Puad Zarkasi dan rakan BN Johor tinjaulihat PR Johor. Seperti biasa, pasukan Polis diberikan tugas politik.

7.57 am
Asal bisa dikerapkan jadi biasa,
Lompi lompat mundar mandir.
Kian tercemar peribahasa,
PM jenayah pula yang hadir.

Perlis Johor Sabah Sarawak,
Dua menang Dua jadi bebas satu PAS dapat.
Perak jadi kat awak,
Nusajaya diburu sampaikan dapat.



No comments:

Post a Comment