20110331

Konvensyen Warga Felda dan Orang Asal

Konvensyen Warga Felda dan Orang Asal anjuran Task Force Felda Negeri Selangor yang akan berlangsung dan dirasmikan oleh YAB Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim, pada 2hb April 2008 di Dewan Serbaguna Pejabat Daerah Hulu Selangor, di Kuala Kubu Bharu.


Konvensyen tersebut akan disertai oleh lebih kurang 1000 peneroka Felda/Generasi Kedua dan Orang Asal merupakan konvensyen yang terbesar pernah dianjurkan untuk peneroka Felda/Generasi Kedua dan Orang Asal di Negeri Selangor. Pendaftaran peserta-peserta akan bermula pada jam 8.00 pagi diikuti dengan jamuan sarapan pagi. .


Tan Sri Khalid Ibrahim akan merasmikan Konvensyen itu jam 9.00 pagi diikuti dengan pembentangan Kertas Kerja Pertama oleh Peguam Surina Suhaimi dan kertas kerja ini akan diulas oleh 3 orang pengulas terdiri daripada YB Khalid Samad, YB Sivarasa Rasiah, dan YBhg Dr Kamari. .


Konvensyen akan berhenti rehat dan solat dan akan disambung semula pada jam 2.00 petang dengan pembentangan Kertas Kerja oleh Sdr Rebin Birham, Setiausaha Sekretariat Task Force dan oleh Bob Manolan, Timbalan Pengerusi Biro Warga Felda dan Orang Asal. .


Dato Seri Wan Azizah Wan Ismail, Presiden Parti Keadilan Rakyat, akan menutup rasmi Konvensyen ini pada jam 5.00 petang.