20100123

Lim Guan Eng Menunggu 'Pembunuh' Beng Hock

Adakah Teoh Beng Hock dibunuh, terbunuh atau bunuh diri, bekas pengarah Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) lebih mengetahui. Beliau telah meletak jawatan.

Dr. Pornthip Rajanasunand dan Ketua Menteri Pulalu Pinang, Lim Guan Eng sudah tentu mempunyai bukti dan fakta maka beliau berani menyatakan Beng Hock dibunuh.

Adalah memalukan pegawai SPRM dikenakan tindakan menghina mahkamah kerana membuat laporan Polis terhadap Dr. Pornthip.

Pencatat berpendapat SPRM tidak perlu terburu-buru menutup bangkai gajah dengan sehelai daun. Laporan Polis untuk menutup kes tersebut membinasakan SPRM juga.

Walaupun ada yang mengatakan sipulan mempunyai rakaman cctv bagaimana Beng Teoh dibunuh, itu tidak mempengaruhi pencatat menyebelahi dua penama diatas.

Asasnya, siapa makan cili, pasti merasai kepedasannya. Jika SPRM terus berat sebelah dalam mencari penjenayah rasuah. Sudah tentu SPRM terus menerus dikecam.

Pencatat pernah menghadiri majlis perkahwin anak seorang pegawai SPRM di Skudai. Adulahai.... suasana mewah dimajlis tersebut. Seperti berada dimajlis keluarga koprat.

Sipulan hanya pegawai biasa. Suaminya pula hanya pencen sebagai pemandu sahaja. Allahualambisaw.

Jika terdapat pegawai SPRM menerima atau meminta habuan,(rasuah) siapa pula nak siasat dan mendakwanya? Poliskah, atau UMNOkah...? Anda sedia maklum.

No comments:

Post a Comment