20091016

' Tawan Johor ' Teruskan Membela Rakyat

Program 'Tawan Johor' meneruskan jelajahnya. Semalam pencatat bersama rakan Pakatan Rakyat berada di Mersing.

Turut bersama pimpinan dari PKR, PAS dan DAP. Ia juga merupakan program bersama bagi menyambut Eidul Fitri Pakatan Rakyat Johor.

Pencatat mendengar juga ada dikalangan rakan-rakan masih berbisik-bisik mengenai peristiwa di PRK Bagan Pinang.

Ia bukan peristiwa pahit, malah keputusan itu merupakan sautu kesinambungan terhadap siri beberapa kemenangan bagi meneruskan persepakatan.

Peristiwa itu tidak melunturkan kita untuk meneruskan 'Tawan Johor', pencatat yakin rakan-rakan juga tidak luntuk jati diri untuk memertabatkan keadilan dibumi Johor bertuah ini.

Perlu disemat, malah dipatrikan dijiwa bahawa rejim UMNO-BN khususnya di Johor perlu ditumpaskan demi membela nasib rakyat yang kian diperbodohkan. Lihat dikeseliling, pasti kita lihat pencacai UMNO-BN kian mewah merompak hak rakyat.

Penjawat politik UMNO-BN hanya bermodalkan jawatan bahagian atau cawangan tetapi mempunyai kemewahan yang menjijikan. Perlukah kita terus mengeluh disebabkan kekalahan di Bagan Pinang atau terus membela nasib rakyat yang terus dirompak.

Rapatkan saff dan jana kekuatan, seterusnya Yang Maha Esa telah bersumpah didalam Al Quran bahawa kezaliman pasti tumpas pada ketikanya.

No comments:

Post a Comment