20110206

Mesir - Gelombang Kebangkitan Rakyat Malaysia?

Pergolakan kuasa di Mesir perlu dijadikan iktibar oleh kerajaan Malaysia. Rakyat bangkit menentang kerajaan Kuku Besi Mubarak. Rakyat memberontak dan mahukan Mubarak turun tahta.. Namun Mubarak tetap Angkuh.

Bagaimana pula situasi di Malaysia? Adakah Umno/BN juga dikatagorikan sebagai Kerajaan Kuku Besi? Adakah kerajaan mendengar kehendak rakyat? Adakah kerajaan mendengar masalah rakyat? Mungkinkah gelombang kebangkitan rakyat juga akan melanda Malaysia?

Jika kerajaan masih meneruskan agenda lama tanpa memikirkan keutamaan untuk rakyat, Gelombang ini pasti berlaku.. Setiap pemerintahan yang zalim pasti akan tewas akhirnya. Jangan terlalu angkuh menongkat langit.

Ramai juga rakyat Malaysia yang meluat dengan pemerintahan Kerajaan BN. Dalam derita kehidupan dengan kenaikkan harga barang, gaji pekerja yang rendah, pembangunan yang kurang berkualiti, janji manis penipuan yang menghiasi kempen-kempen PRK, teguran membina dari pembangkang yang dipandang sepi tanpa mengendahkannya. ditambah sikap pembaziran kerajaan dalam merencanakan pembangunan dan banyak lagi teguran yang tidak diendahkan menjadikan kerajaan BN umpama kerajaan Kuku Besi. Suara rakyat hanya didengar menjelang PRU atau PRK sahaja.

Jangan mensia-siakan masa aman kita dengan mengabaikan kebajikan rakyat. Kerajaan yang baik adalah kerajaan yang perihatin terhadap rakyat. Kami menawarkan kerajaan baru iaitu Kerajaan Pakatan Rakyat untuk rakyat Malaysia.

Bukan cara kita dan bukan budaya kita untuk mengambilalih kerajaan dengan cara rusuhan. Keamanan tetap terpelihara dan menjadi keutamaan. Rakyat perlu bangkit memperjuangan Pakatan Rakyat secara aman. Namun tetap berjuang memperjuangkan keadilan dan menghapuskan kezaliman dengan jiwa dan raga walaupuan terpaksa mengorbankan nyawa. Kami bersedia terkorban demi menganugerahkan kehidupan yang terbaik buat anak cucu cicit kami dimasa hadapan.

Selamatkam Malaysia...
.