20091107

Terjah Kewarasan Di Gelanggang Jantan

Pencatat pasti ramai dikalangan pimpinan AMK Ranting ,Cabang dan Negeri menantikan Konvensyen PKR Johor yang berlangsung pada 22hb. November ini.

Melalui perbincangan pojok, email, sms dan juga komentar mesyuarat AMK Negeri, pencatat acapkali mendengar keluhan, pendapat dan tidak kurang juga terjahan keras dikalangan AMK Johor kepada pimpinan negeri dan pusat.

Pencatat mengalu-alukan cadangan dan cetusan tersebut dilontarkan dengan bernas serta mantap. Usah berkokok diluar gelanggang, pabila sampai ketikanya enggan menunjolkan diri malu bersuara.

Pencatat mengerti ada pimpinan tidak berkelayakkan menghadiri mesyuarat negeri atau tiada kelapangan menghadiri mesyuarat AMK cabang mahupun peringkat negeri.

Ia adalah platform terbaik untuk diislahkan.


Jika ia diluahkan secara emosi, pasti ada yang muak mendengarkannya. Jika menghentam diluar gelanggang maka ia lebih terjerumus kepada imej individu itu sendiri dicela kembali.

Pencatat merumuskan, garap segala permasalahan, luahkan keprihatinan dan sepakat menjana kekuatan serta hadirkankan diri untuk "Tawan Johor" dari rejim rakus 1Malaysia.

Pencatat mengharapkan di Cabang hadirkan mesyuarat AMK dan mantapkan segala lontarkan.

Insyallah, walaupun PKR bukan parti berteraskan Islam namun keadilan menurut sunnah Nabi S.A.W tidak pernah ditentang oleh pimpinan bukan Islam malah menjadi panduan semua.


Moga bermuafakat dan menerjah bernas membawa Johor kearah mahligai 'Harapan Baru'.

No comments:

Post a Comment