20100216

Hasbie Satar Lanun Didikan Tan Sri Nor Mohamad

Apabila pembaca mengikuti ceramah Pakatan Rakyat, anda diantara berjuta rakyat Malaysia yang dihalau oleh Polis. Ia kerana bagi Polis ceramah Pakatan Rakyat adalah fitnah dan hasutan jahat.

Semalam Hasbie Satar, setiausaha politik kepada Menteri di Jabatan Perdana Menteri Tan Sri Nor Mohamed Yakcop ditahan kerana mempunyai aset puluhan juta dan wang tunai RM2 juta.

Malah ribuan lagi pemimpin UMNO dan Barisan Nasional yang mempunyai asset seperti Hasbie Satar. Pembaca menilai kenyataan pencatat adakah benar atau fitnah.

Hakikatnya SPRM tidak dapat menangkap mereka kerana banyak faktor. Salah satu faktor utama fail hilang 'ditengah jalan'.

Menyingkap kapal selam antara termoden didunia yang beli oleh Datuk Seri Najib Rarak yang tidak boleh menyelam.

Menyingkap Najib Razak bersumpah tidak mengenali Altantuya. Rosmah menafikan berada dilokasi semasa pembunuhan Altantuya.

Menyingkap Mohd Saiful Bukhari bersumpah diliwat pada punggung yang tidak kesan diliwat dan terdapat air mani Anwar Ibrahim.

Ahhh... anda pasti sudah menonton aksi lucah Datuk Seri Chua Soi Lek. Ia semua dipandang bermaruah bagi pimpinan UMNO-BN.

Sepatutnya Tan Sri Nor Mohamed Yakcop perlu meletak jawatan bersama Setpolnya. Kerana apa ? .Sebab hanya penjenyah membela penjenyah dan penjenyah tidak layak menjadi menteri.

Hasbie Satar pasti menjadi 'lanun' setelah melihat bosnya hebat melanun. Kenapa pula SPRM tidak menyelidik harta-asset Mohamed Yakcob pula ?. Lumrah bagi SPRM, 'tiada telor'.

1 comment:

  1. Adalah tidak adil untuk menuduh tan sri nor terlibat. Setpol mungkin bertindak sendirian. Nor mohamed adalah berasal dari golongan profesional dan kemudian menceburi bidang politik.Dia adalah seorang yang simple dan tidak seperti ahli politik yg lain. Jasa nor mohamed dalam memulihkan ekonomi negara tidak dpt dilupakan.

    ReplyDelete