20090702

02 - 07 - 2009

15.15 pm

Kini tidak kedengaran lagi kisah bantahan kandang ternakkan babi moden yang dilaksanakan oleh Kerajaan Pakatan Rakyat (PR) Selangor. Mungkin juga Umno Selangor sudah kehilangan suara atau mereka tahu tidandakan kurang bijak pada masa itu ditertawakan rakyat marhaen.

Selepas itu H1N1 atau selsema babi pula merebak diseluruh dunia. Malaysia tidak terkecuali, kehadiran pelancong ke Malaysia turun mendadak, syarikat penerbangan terpaksa menjual tiket dengan tambang yang sangat murah untuk menampung kos operasi.

Semalam dan hari ini riuh apabila sebuah kandang babi di Alor Setar dirobohkan oleh pihak berkuasa tempatan. Dengar khabar bukan sahaja pekerja MPAS sahaja yang merobohkan, ada pihak mendakwa Pemuda PAS dan Umno berganding bahu merobohkan kandang tersebut. Ia dikatakan salah satu punca DAP 'naik angin'.

Jika benar dakwaan Pemuda PAS dan UMNO turut berkerjasama merobohkan kandang tersebut. AMK Johor menyelar tindakan tersebut kerana ia sudah melampaui batas berpolitik. Perlunya pihak Lembaga Displin PAS mengambil tindakan yang sewajarnya. Pihak berkuasa tempatan dan PAS adalah dua entiti berbeza. Ia boleh mengeruhkan hubungan Pakatan Rakyat.

2 comments:

  1. tahniah kepada saudara zabidie kerana menyatakan pendiriannya..jika benar perkara diatas terjadi,jangan kita lupa apa yang kita perjuangkan,kita 'pejuang rakyat' maka jika ada penghianatan dari sebuah pihak yang pernah menjadi 'pejuang rakyat' pihak itu adalah PENGKHIANAT RAKYAT.JANGAN MUDAH KITA TERPEDAYA DENGAN PERMAINAN NAJIB!!

    TERUSKAN PERJUANGAN SAUDARA ZABIDI!!

    ReplyDelete
  2. najib sedang bertepuk tangan apa yang berlaku..

    ReplyDelete